15.3.2020

Koronavirustilanne vaikuttaa myös seuratoimintaamme. Raja-Karjalan Suunnistajien johtokunta päätti kokouksessaan 15.3.2020 seuraavista muutoksista seuratoimintaan.

- Viranomaisten suositusten mukaisesti seura ei toistaiseksi järjestä järjestettyjä harjoituksia tai muita seuran tapahtumia tai yleisötilaisuuksia. Tämän mukaisesti suunnitellut seuran #rakasjunnut nuorisoharjoitukset, seuran jumppa ja muut järjestetyt tapahtumat perutaan toistaiseksi ja uusia harjoituksia ei aikatauluteta eikä järjestetä.
- Suomen Suunnistusliiton ohjeistuksen ja suositusten 13.3.2020 mukaisesti seura ei järjestä kuntosuunnistus- tai kilpailutapahtumia vähintään 30.4.2020 saakka. Seura kuitenkin toistaiseksi jatkaa valmisteluja kansallisten kilpailujen (Rakas-rastit 21.5.2020) järjestämiseksi.
- Johtokunta päättää seuratapahtumien, harjoitusten ja kuntosuunnistusten mahdollisesta aloittamisesta sekä kilpailutapahtumien järjestämisestä erikseen 2.4.2020 jälkeen, jolloin Suomen Suunnistusliiton odotetaan tiedottavan mahdollisista lisäperuutuksista, rajoituksista ja jatkotoimista.
- Harraste-, valmennus- ja nuorisojaostot tutkivat mahdollisuuksia tukea jäsenten ja kuntoilijoiden omatoimista harjoittelua ja kuntoilua ja tuovat esityksensä mahdollisista toimenpiteistä erikseen johtokunnalle päätettäväksi, jonka jälkeen omatoimiharjoittelumahdollisuuksista tiedotetaan erikseen.

Tilanne on poikkeuksellinen ja kaikkien toive on, että tilanne normalisoituu mahdollisimman pian. Tilanne elää koko ajan, joten seuraa tiedotustamme rakas.net:ssä ja sosiaalisessa mediassa.